NO SPANGG - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Celine Kersten - WaarBenJij.nu NO SPANGG - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Celine Kersten - WaarBenJij.nu

NO SPANGG

Door: Celine Kersten

Blijf op de hoogte en volg Celine

12 Februari 2011 | Suriname, Paramaribo

Ik snap het wel, waarom de mensen in Suriname zo 'lui' worden gezien.
Ik ben hier net een dag, en ga al bijna automatisch mee, lichamlijk dan.
Geestelijk dwalen per seconde nog zo'n 10 gedachten tegelijkertijd in de vorm van een to do lijst.

Het is hier ook warm, en broeierig. Van al die luchtvochtigheid is mijn haar pluizig.

Het was wel een raar begin, zo wakker worden. Maar toen ik de gordijnen open deed, rook het meteen naar de tropen. Heerlijk is dat, niet uit te leggen.

We zijn voor de eerste boodschappen even een straat verder geweest, en NET op tijd terug voor een wolkbreuk.
Daarna, om de muffe oma geur weg te werken maar een grote schoonmaak gaan doen, alles afwassen, overal natte doeken doorheen, en een lekkere natte mop door ons huisie.

Toen kwam Dean, van Greentours, onze verhuurder. Hij vond ons natuurlijk typische nederlanders dat we aan het schoonmaken waren, en kwam voor het contract, en om ons lui te maken. Ik kon echt lachen om hem, en zat onderuit gezakt op de bank, en wilde niet weg voordat het droog was, anders moest hij 10 meter door de regen naar zijn auto lopen.
Hij werd regelmatig gebeld en zei elke keer: Waarom bel jij mij, je maakt me moe.
In mn hoofd heb ik heel mooi het accent erbij, jammer dat ik het niet zo kan overbrengen.
Grappig, met deze regenbuien schuinen veel surinamers het werk af te bellen met de reden: het regent, dus ik kom niet.

Zoooo heerlijk eigenlijk, dat luie.
En ik merk aan mezelf dat ik daar al snel in mee ga. Zit nu op de bank en heb geen zin om op te staan om wat drinken te pakken.

Uiteindelijk zijn we gaan eten bij de pizza hut, cultuur barbaren..

Wat een drukke dag, in het hete Paramaribo.
Geen plannen voor morgen, wat heerlijk

Ik denk nu bij mezelf; Wat is Nederland toch een kut land eigenlijk
Jammer dat al mijn familie en vrienden er wonen..


* Onrustig

  • 13 Februari 2011 - 11:09

    Yvette:

    haha is je haar pluizig:P
    Wel grappig dat ze daar niet willen werken als het regent, zijn ze wel heel lui, maarja als het daar zo broeierig warm is zou ik ook lui worden haha

    xx yv

  • 13 Februari 2011 - 15:28

    Mama:

    Ben nu bij Marian met Marte, hebben net lekker langs de lek gewandeld.
    Laat nu Marian even je blog zien, wat heb je weer leuk geschreven. pluizig haar net als Liesje.
    Blijf maar lekker lui en schrap de lijstjes.

  • 13 Februari 2011 - 17:26

    Ana-Rosa:

    Hi meis,

    Wat leuk om dit allemaal te zien en te lezen. Je bent een goede en grappige verslaggeefster.
    Heerlijk dat jij er aan toe gaat geven om lekker even lui te doen.
    Kijken of je hierin kan veranderen;-))
    Leuk dat jullie met z'n drietjes zijn en ook lekker dat het nu op z'n Hollands schoon is.

    Ik hou je in de gaten.
    Liefs
    Tante Ana

  • 14 Februari 2011 - 17:52

    Mam:

    leuke foto op valentijnsdag, nog wel wat witte benen!

  • 14 Februari 2011 - 18:58

    Jim :

    Wow nu al een verslag en foto's, dat zie je niet vaak op waarbenjij.nu. Leuk geschreven.. en dat accent van die man kan ik mij denk ik wel goed inbeelden haha. Het weertje ziet er goed uit, en over die mentaliteit... die lifestyle beoefen ik hier ook al jaren?? Klinkt ideaal. Vette kikkert, (of is het een pad?).. Ben benieuwd naar verdere avonturen.

    Groetjes, Jim

  • 14 Februari 2011 - 21:26

    Ria:

    Je haar wordt pluizig hahahahaha. En dat in t land waar ongeveer de helft van de bewoners vanalles in haar haar smeert om giga kroes en pluis tegen te gaan.
    Je had in geen beter land kunnen zijn om iets te kopen om erin te smeren.
    Heerlijk om je ervaringen te lezen.
    Liefs ria

  • 16 Februari 2011 - 22:58

    Rik:

    He Celine,
    Wel top dat ze het rustig aan doen in dat land, van werken wordt je ook moe en ja de telefoon opnemen is ook een hele zware opgave .
    Ademen is al zwaar genoeg. Goed land uitgekozen :) Veel plezier en tot het volgende berichie swa Groetjes Rik

  • 25 Februari 2011 - 14:42

    Takketante:

    Dat 'luie' spreekt me wel erg aan. Volgens mij is het een heerlijk land zonder stress.....En je 'to do-lijstjes' , verander die maar in 'not to do-lijstjes'! Dikke knufs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Celine

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 29615

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Celine in Suriname

Landen bezocht: